Gdy nowicjusz staje się powoli pływackim wyjadaczem, warto uciec się do rozmaitych nowych rozwiązań, dzięki którym jego pływanie na basenie będzie jeszcze bardziej efektywne. Bo najgorzej jest gdy osoba pływająca nabierze złych pływackich manier oraz nieodpowiednich nawyków. Jak temu zaradzić? Trzeba działać szybko i skutecznie eliminować każdy przejaw niewłaściwego ruchu! W innym przypadku niedoskonała technika będzie ujemnie wpływać (nomen omen) na naszą żabkę, kraula, motylka czy pływanie na plecach.

Przedstawiamy proste sztuczki, które pozwolą jeszcze efektywniej trenować pływanie. Pierwsza z nich to mało popularny i często niedoceniany sposób, by poprawić technikę pływania w stylu grzbietowym. Bierzemy zwykły mały plastikowy kubek, wypełniamy go wodą i stawiamy na czole. Celem jest przepłynięcie basenu bez wywrócenia kubka. Brzmi i wygląda nieco dziwnie, ale jest to bardzo skuteczna metoda poprawiająca stabilizację głowy, utrzymanie odpowiedniej pozycji kręgosłupa, czy zwiększenie kontroli nad ręką wkładaną do wody. Ćwiczenie trudne, wymagające stałej koncentracji nad każdym ruchem.

Drugi prosty trik to założenie wąskiej taśmy na nogi. Gdy kończyny dolne są wyłączone z użytku, pływanie staje się od razu znacznie trudniejsze bo nogi automatycznie toną, obciążając dodatkowo całą sylwetkę. Dzięki zastosowaniu tej techniki można zmusić do dodatkowej pracy i wykorzystać mięśnie tułowia, odpowiedzialne za stabilizację całego ciała. Odpowiednio ciasna guma uniemożliwiająca ruch nóg sprawi też, że oduczysz się nieprawidłowych nawyków takich jak: poruszanie nogami na prawo i lewo czy nadmierne, nieplanowe ruchy bioder. Ćwiczenie trudne, wymagające mocnych mięśni stabilizujących.

Trzecim prostym trikiem poprawiającym stabilizację i ułożenie sylwetki ciała na wodzie jest położenie przed czołem bojki pływackiej – tak zwanego pull buoy’a. Ćwiczenie polega na tym, aby dotykając tylko samym czołem bojki przepłynąć z nią na drugi koniec basenu przy użyciu pracy nóg. Ćwiczenie średnio trudne, wymagające odpowiedniego wyczucia. koncentracji i spokojnej pracy całego ciała.

Oczywiście ilość sposobów wykorzystywanych do poprawy techniki pływackiej nie zna granic. Wiele zależy tutaj od kreatywności i inwencji instruktorów pływania. Na zajęciach BasenoVa staramy się wykorzystywać wiele różnorodnych trików i zabaw, aby wspólnie cieszyć się z efektów wykonywanej pracy. Będziemy je Wam cały czas przybliżać. Próbujcie, trenujcie, pływajcie. A efekty szybko przyjdą same!