szkole pływania BasenoVa podczas wspólnych zajęć używamy wielu akcesoriów pływackich, dzięki którym nasi podopieczni mogą szybciej i skuteczniej opanować poszczególne elementy pływackiego rzemiosła. Oczywiście żadna basenowa bojka, pullboy, czy deska nie zda się na wiele jeśli używający ich uczeń nie będzie mocno i silnie pracował, ale mogą być one wielce przydatne dla wszystkich chcących osiągnąć szybszy postęp w nauce pływania.

Większość basenowych pomocników skonstruowana jest z miękkich, lekkich i wypornych materiałów, wyłożeniu dzięki którym nasze ciało łatwiej unosi się na wodzie. Najbardziej popularna deska pływacka pozwala podczas treningu na kształtowanie odpowiednich wzorców ruchowych, ćwiczenie siły poszczególnych partii mięśni odpowiedzialnych za ruch w wodzie. Jest bardzo przydatna przy wzmacnianiu pracy nóg i odpowiednim ułożeniu ciała w wodzie. Może być pomocna przy ćwiczeniu prawidłowego oddechu, ruchu rąk do kraula czy motylka.

Młodszym bratem deski pływackiej jest pullboy, czyli kolejny kawałek wypornego materiału (najczęściej jest to pianka polietylenowa) o kształcie anatomicznie dostosowanym do tego, aby umieścić go miedzy nogami. Ten sprzęt pływacki idealnie nadaje się do treningu górnych partii ciała – rąk, barków, czy mięśni piersiowych. Najczęściej stosuje się go w celu zwiększenia pływalności ud i lędźwi. Wielu pływaków umieszcza go także na wysokości kostek u stóp, dzięki czemu wzmacniane jest prawidłowe ułożenie całej sylwetki na wodzie.

Płetwy są tak stare jak samo pływanie. Ludzie od dawna starają się naśladować zwierzęta w ich naturalnym środowisku. Nic więc dziwnego, że podpatrując ryby wynaleźli płetwy. Płetwy służące do poprawy jakości i szybkości pływania są zazwyczaj znacznie krótsze i sztywniejsze od tych których używają nurkowie. Płetwy basenowe nie tylko pozytywnie kształtują siłę nóg, ale korygują również dość powszechny błąd u osób poczatkujących, a mianowicie szeroką pracę nóg (szczególnie dotyczy kraula). Dzięki pływaniu w płetwach uruchamiamy również bardziej pracę stawów w stopie – czyli elementu, dzięki któremu zyskujemy dodatkowy napęd na basenie lub otwartym akwenie wodnym.

Łapki. Gdy już ogarniemy większość elementów potrzebnych do tego aby swobodnie, skutecznie i szybko przemieszczać się w wodzie stylem wolnym (kraul) czas na to aby wzmocnić siłę pociągnięcia rąk i barków. To właśnie od tego elementu zależy przede wszystkim szybkość naszego pływania. Obowiązuje tu podobna zasada jak na łodzi wioślarskiej – im większe wiosło i włożona siła odepchnięcia tym szybciej poruszamy się w wodzie. Jednak aby skutecznie korzystać z łapek należy być już dobrze zapoznanym z właściwą techniką pływania. Przydadzą się również dedykowane ćwiczenia na sucho wzmacniające obręcz barkową i ramiona. Łapki z racji oporu jaki stawiają w wodzie będą mniej przydatne w stylu motylkowym, żabce lub pływaniu na plecach.